Starship
:: seru ::
Saturday 30 April 2011 • 02:40 • 0 comments

hari nie saya n bie pegi tgk cite baru..
kami tgk cite " seru "..
dalam artikal kata seram giler..
tp aku tgk ta da laa seram giler pOwn..
bole laa...
terkezutttt jer byk..
aku terkezut..
bie p0wn ikowt terkezut jgk..
sbb aku terkezut..
sama sama terkezut..
=Oo=




ramai ramai p tgk cite nie ok...


Jurukamera, Sham serta Tony pula diarah mencari Julia dan semua kru yang diketuai Lina (Khatijah) selaku penerbit kembali semula ke rumah tumpangan. Tanpa disedari bermulalah kengerian sebenar apabila satu persatu kematian menyusul. 

Terdahulu seorang lagi juru kamera, Jeff, lakonan Sharnaaz ditugaskan merakamkan segala kejadian bermula dengan histeria untuk dijadikan antara bahan promosi filem terbabit. 

Akhirnya footage yang dirakamkan dua kamera termasuk satu lagi yang dikendong Sham (Dazrin) dan Tony (Qhaud) ketika mencari Julia (Cut Mutia) ditinggalkan sebagai bukti kematian mereka sendiri. 

Jalan ceritanya pantas, malah 20 minit pertama sudah ditonjolkan babak pembunuhan apabila sutradara filem itu, Sam (Along Ezzendi) ditikam dari belakang oleh Seri yang dirasuk. 

Tidak perlu mengupas bagaimana gadis itu kembali semula ke rumah tumpangan mereka sedangkan dia sudah dihantar ke hospital, syot kereta yang membawanya tersadai tidak jauh dari kediaman itu sudah menceritakan segala-galanya. 

Walau kebanyakan pelakonnya terdiri daripada muka baru, penjiwaan setiap watak kepada emosi takut serta ngeri diserlahkan sebaik mungkin menerusi mainan kamera. 

Paling menarik tentu saja watak Sam lakonan Along yang begitu menjadi. Walaupun kemunculan hanya seketika, dia berjaya memaparkan watak lelaki yang suka cakap lepas, sinis dan selamba. Begitu juga Sharnaaz yang tampak dominan dengan watak Jeff. 





[ saya copy dlm berita harian online ]

the end 





SOME WORDS!


Welcome to my paradise. What do you want in here? Okeh, steal anyhting what you can steal. bold italic underline strike

Profile
Stuff
Tagboard

Talk Talk here !

Shoutbox
Rewind


Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Nurul Athirah